You are currently viewing Šta učiniti kada nema signala na satelitskoj TV?

Šta učiniti kada nema signala na satelitskoj TV?

Satelitska televizija je pouzdan način za gledanje velikog broja TV kanala, ali se ponekad može desiti da signal nestane ili da dođe do prekida u prijemu. Ova situacija može biti frustrirajuća, posebno ako se dogodi usred omiljene emisije, sportskog događaja ili važnih vijesti.

Postoji više razloga zbog kojih može doći do gubitka signala na satelitskoj TV – od vremenskih nepogoda do tehničkih problema sa prijemnom opremom. U ovom blogu ćemo detaljno objasniti najčešće uzroke problema sa signalom i dati korisne savjete kako da ih sami riješite prije nego što pozovete stručnu tehničku podršku.


1. Provjera vremenskih uslova

Jedan od najčešćih razloga za slab ili potpun gubitak signala na satelitskoj TV su loši vremenski uslovi. Jak vjetar, kiša, snijeg, grmljavina ili gusti oblaci mogu privremeno oslabiti ili blokirati signal između satelita i vaše antene.

Šta možete učiniti?

  • Sačekajte da se vremenski uslovi poboljšaju – obično se signal vrati čim nevrijeme prođe.
  • Provjerite da li je antena pomjerena ili oštećena – jak vjetar može poremetiti njen položaj.
  • Uklonite naslage snijega ili leda sa antene ako su se nakupile, jer mogu blokirati prijem signala.

U slučaju ekstremnih vremenskih uslova, preporučljivo je isključiti TV prijemnik iz struje kako biste zaštitili uređaje od mogućih strujnih udara usljed grmljavine.

Satelitska TV za ruralne oblasti BiH: Pristup omiljenim kanalima bez ograničenja


2. Provjera satelitske antene i LNB konvertera

Satelitska antena i LNB (Low Noise Block downconverter) su ključni dijelovi sistema za prijem signala. Ako dođe do fizičkog pomjeranja antene, labavih spojeva ili oštećenja LNB-a, signal može oslabiti ili potpuno nestati.

nema signala

Šta možete učiniti?

  • Provjerite da li je antena pravilno usmjerena – čak i malo pomjeranje može uzrokovati gubitak signala.
  • Osigurajte da nema prepreka ispred antene – drveće, grane ili građevinski objekti mogu blokirati signal.
  • Pregledajte LNB konverter – ako je oštećen ili prekriven prljavštinom, signal može biti loš.
  • Pokušajte blago prilagoditi antenu – ako imate signalni mjerač na TV prijemniku, pomjerajte antenu vrlo pažljivo dok ne dobijete optimalan signal.

Ako niste sigurni kako pravilno podesiti antenu, najbolje je pozvati stručnog tehničara koji će to učiniti umjesto vas.

Sportski kanali na satelitskoj TV BiH: Uživajte u sportu kao nikada prije


3. Provjera kablova i priključaka

Oštećeni, labavi ili pogrešno spojeni kablovi mogu biti uzrok problema sa signalom. Koaksijalni kabl koji povezuje antenu s prijemnikom može oslabiti signal ako je oštećen ili ako su priključci labavi.

Šta možete učiniti?

  • Provjerite sve kablove i priključke – osigurajte da su čvrsto spojeni na prijemnik i antenu.
  • Pregledajte kabl na fizička oštećenja – pukotine, pregibi ili istrošenost mogu uticati na signal.
  • Ako je kabl previše dug (više od 30 metara), razmislite o postavljanju signalnog pojačala kako biste smanjili gubitak signala.

Ako utvrdite da je kabl oštećen, najbolje rješenje je zamjena novim kablom odgovarajuće dužine i kvaliteta.


4. Resetovanje satelitskog prijemnika (STB – Set-Top Box)

Ponekad se problem sa signalom može riješiti jednostavnim resetovanjem prijemnika. Softverski kvarovi ili problemi u komunikaciji između prijemnika i antene mogu privremeno uzrokovati gubitak signala.

Kako resetovati prijemnik?

  1. Isključite satelitski prijemnik iz struje.
  2. Sačekajte 30 sekundi do 1 minut.
  3. Ponovo uključite uređaj i sačekajte da se učita signal.

Ako resetovanje ne pomogne, probajte vratiti fabričke postavke prijemnika (ako imate tu opciju), ali budite oprezni jer ćete možda morati ponovo unijeti podešavanja kanala.


5. Ponovno skeniranje satelitskih kanala

Ako je signal slab ili neki kanali nedostaju, moguće je da je došlo do promjene frekvencija kanala ili do greške u softveru prijemnika.

Kako ponovo skenirati kanale?

  • Idite u meni podešavanja vašeg prijemnika.
  • Pronađite opciju “Skeniranje kanala” ili “Automatsko pretraživanje”.
  • Pokrenite skeniranje i sačekajte da uređaj pronađe dostupne kanale.
  • Sačuvajte postavke i provjerite da li se signal poboljšao.

Ako ni nakon skeniranja nema signala, moguće je da postoji problem s podešavanjima frekvencija koje koristite. U tom slučaju, provjerite da li imate tačne podatke o satelitu i transponderima.


6. Provjera softvera i ažuriranje prijemnika

Ako je vaš satelitski prijemnik stariji model, može se desiti da mu je potreban softverski update kako bi nastavio ispravno raditi s mrežom satelita.

  • Provjerite da li postoji dostupno ažuriranje softvera u meniju prijemnika.
  • Ako postoji opcija automatskog ažuriranja, omogućite je kako biste uvijek imali najnoviju verziju softvera.
  • Ako uređaj ne podržava ažuriranje, možda je vrijeme za kupovinu novijeg modela satelitskog prijemnika.

Šta učiniti kada nema signala na satelitskoj TV?

Ako primijetite da vaša satelitska televizija nema signal, ne paničite! U većini slučajeva problem možete riješiti sami bez potrebe za pozivanjem tehničke podrške.

  • Prvo provjerite vremenske uslove, jer kiša i snijeg mogu uticati na signal.
  • Provjerite da li je antena ispravno postavljena i da nema prepreka koje blokiraju signal.
  • Pregledajte kablove i priključke kako biste bili sigurni da su čvrsto spojeni i neoštećeni.
  • Resetujte prijemnik i pokušajte ponovo skenirati kanale.
  • Ažurirajte softver prijemnika ako je potrebno.

Ako nakon svih ovih koraka i dalje nemate signal, možda postoji ozbiljniji tehnički problem koji zahtijeva intervenciju stručnjaka. U tom slučaju, najbolje je kontaktirati našu tehničku podršku kako biste dobili profesionalnu pomoć.